Sabtu, 6 Ogos 2011

Kahwin Muda?

Gambar Sekadar Hiasan

Assalamualaikum.
Wah! Dengar tajuk memang best. Hehehe. Respect dengan pasangan yang kawin muda ni. Bukan senang tau. Kalau aku mampu, aku pun mau(gatal!) hahaha. Ok, kenapa aku tiba-tiba tulis entri pasal kawin ni? Mabuk ka? Sebenarnya tengah blogwalking tadi, aku terjumpa satu blog yang menambat hati ku. Kisah perjalanan hidup yang begitu manis. Aku baca pun tersenyum-senyum. Hehe. 

Tahniah untuk pasangan ni, aku doakan semoga mereka bahgia keakhir hayat dan InsyaAllah hingga ke Syurga. Cemburu tengok diorang. Hehe. Daripada apa yang aku baca, diorang ni dah kenal lebih kurang 6 tahun. Memang tepatlah langkah yang diorang pilih ni. Daripada berhampiran dengan dosa, lebih baik kita mendirikan masjid kan. Salute lah dengan diorang, langkah yang begitu berani. Lagipun Rasulullah  memang dah suruh kita kawin awal kalau kita mampu, kalau tak mampu jangan cari pasal nanti lain jadinya. Bagus-bagus anak orang tu jadi orang nanti tak da rupa orang sudah. Berbalik pada cerita kita tadi, kawin muda. Apa yang beliau ceritakan pasal perjalan mereka untuk sampai ke alam perkahwinan ni sangatlah menarik. Start dari beliau bertanya dengan keluarga beliau, kursus kahwin, HIV test, interview, dan banyak lagi lah terus terang aku cakap dari lubuk hatiku yang kesepian(promosi) memang menarik. Boleh buat filem aku rasa. Hahaha. Nak cerita panjang pun tak guna. Apa kata korang baca sendiri. Kepada Pasangan yang terlibat saya minta maaf kalau ada yang tersilap. Tujuan saya cuma nak memperlihatkan anak-anak muda diluar sana(terasa plak aku. hahaha) tentang apa yang anda alami dan kebaikan berkahwin muda ni. Semoga berkekalan selamanya. Peace no war! :)

p/s: sumber Cahaya Hati :) ... huhu.. jan marah ar... :) ..Untuk kebaikan bersama.

7 ulasan:

  1. uit.dah bersedia ok lah.kalau setakat
    nak menggatal sgt pastu susa kan mak ayah,
    mcm xpatut kott ;p
    byk da mber kawen.padahal br 21 kot -.-

    BalasPadam
  2. hahaha.. itu semua dari kita ja.. ada usaha dan doa, INSYAALLAH boleh... :)

    BalasPadam
  3. hehe, ya klu direstui & mampu x salah kalau kawin muda..tp bg sy, selagi x abis study & x capai cita, selagi tu blum sesuai utk kawin..hehehe..

    btw, sy wasaber juga & it's my 1st time here..so hope to keep in touch :)

    BalasPadam
  4. Kalau ada sumber rezeki sendiri sudah, boleh la sudah mau kahwin awal. Tapi kalau diri kita sendiri masih nda tertanggung, macam mana mau tanggung anak orang lagi. Kan? Haha.

    Btw, already followed u, Wasaber! ;)

    # planking: cool kah? #

    BalasPadam
  5. ahaha. kalo ada duit bah bulih lah jalan. :)

    BalasPadam
  6. InsyaAllah..kalau mampu apa slhnya kawin muda..
    tp klw sy bkn sdh muda..haha.. :)

    BalasPadam
  7. Insyaallah.. Smga di percepatkn jumpa jodoh yang baik2...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...